preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Logopedski kutak

Dana 2. travnja 2021. godine obilježavao se Međunarodni dan dječje knjige, a ujedno i osmi rođendan nacionalne kampanje za poticanje čitanja naglas djeci od rođenja Čitaj mi.

Međunarodni dan dječje knjige (eng. International Children`s Book Day-ICBD) obilježava se svake godine počevši od 1967. god. kako bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hanaa Christiana Andersena- 2. travnja.

Kampanja Čitaj mi pokrenuta je baš 2. travnja 2013. god. kako bi potaknula roditelje i druge odrasle osobe da započnu s čitanjem djeci već od rođenja. Na taj način čitanje postaje dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece te se stvara posebna emocionalna veza između djeteta i osobe koja mu čita.

Povodom navedenog Međunarodnog dana dječje knjige Omoguru tim pripremio je kratke priče za djecu od 2. do 5. razreda. Priče su napravljene u OmoType fontu kako bi na taj način bile lakše za čitanje djeci s disleksijom i teškoćama čitanja. Taj isti font posljednjih nekoliko mjeseci intenzovno koristi i logopedinja u svakodnevnom radu s učenicima u školi.

Roditelji, kolege učitelji, ovim putem pozivam Vas da preuzmete priložene priče i čitate ih s djecom i učenicima. Isto tako prilažem i dokument vezan za kampanju Čitaj mi kako biste se informirali i o tome.

 

Logopedski kutak

Čitanje nakon prvog razreda

Tijekom prvog razreda učenici su, između ostaloga, učili slova i učili su čitati. Neki su učenici s lakoćom i brzo naučili čitati, a nekima je u tome potrebna pomoć logopeda, ali i roditelja kod kuće. Čitanje je vještina koju je potrebno vježbati kako bi se usavršila stoga je izuzetno važno da učenici što više i to svakodnevno čitaju kako bi u čitanju bili bolji-a to znači brzi i točni. Učenici u tome još uvijek trebaju podršku i pomoć roditelja. Za sve roditelje i učitelje u priloženom dokumentu slijede upute o tome kako s učenicima vježbati čitanje kod kuće. 

Logopedski kutak

Međunarodni tjedan disleksije obilježava se od 5. do 10. listopada.  Kratke informacije o tom poremećaju s kojim se često susrećemo u školi možete pronaći u grafikama iz letka u nastavku koji su pripremili članovi Udruge studenata logopedije Logomotiva u suradnji s Hrvatskim logopedskim društvom.

Logopedski kutak

Početkom mjeseca ožujka, točnije 6.3., obilježavao se Europski dan logopedije. Tim povodom, u danima koji su prethodili Europskom danu logopedije, stručna suradnica logopedinja OŠ Ludbreg je s učenicima koji su uključeni u logopedski tretman provela kratke aktivnosti koje su se odnosile na razgovor o tome tko je logoped, znaju li oni tko je logoped u OŠ Ludbreg, što logoped radi te što učenici rade kod logopeda i sl. Nakon razgovora, učenici su na komadić papira trebali  napisati odgovor na postavljeno pitanje koji su onda postavili na željeno mjesto na zid uz vrata logopedskog ureda u školi. Na taj su način, iz učeničke perspektive, njihovi prijatelji koji nisu uključeni u logopedski tretman, ali i njihovi učitelji mogli saznati što se zapravo radi kod logopeda. U nastavku slijedi nekoliko fotografija o tome. 

       
 
Logopedski kutak

Povodom Svjetskog dana čitanja naglas koji se ove godine održavao 5.2. potrebno je skrenuti pažnju svima nama na važnost te aktivnost. Iz teksta koji slijedi vidljivo je koliko dobrih i pozitivnih stvari čitanje naglas razvija kod djece. Tekst je preuzet sa web stranice citajmi.info. Na spomenutoj web stranici navedene su i neke ideje te opisane činjenice o vremenu i trajanju čitanja u obitelji. Roditelji, čitajte djeci od njihove najranije dobi. Neka to bude vaša zajednička svakodnevna aktivnost.

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  • Glasno čitanje stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  • Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  • Glasno čitanje omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  • Glasno čitanje djeci otkriva literaturu koju možda nikada sami ne biste otkrili, poput poezije, kratkih priča...
  • Glasno čitanje omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  • Glasno čitanje omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  • Glasno čitanje stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  • Glasno čitanje pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  • I na kraju, ali ne i manje važno - glasno čitanje je zabavno!
Logopedski kutak

CRTEŽ MNOGO GOVORI O DJETETU

Djeca se izražavaju bojama dugina spektra. U prvoj godini života razlikuju crnu i bijelu, da bi ubrzo počeli primjećivati i crvenu boju. Predškolska djeca reagiraju na crvenu, plavu i žutu, a oko šeste godine počinju raspoznavati i narančastu, zelenu i ljubičastu. Kako se dijete razvija i raste, bira i omiljenu boju iz dugina spektra. Izbor omiljene boje otkriva nam osobnost djeteta, njegovo fizičko, emotivno i mentalno stanje te duhovni razvoj.

Nacrtaj mi…

Djeca se izražavaju bojama mnogo lakše nego riječima jer rječnik još nije dovoljno razvijen, kao ni sposobnost verbaliziranja misli i osjećaja. Kako djeca rastu i razvijaju se, svakodnevno se može mijenjati boja koju najviše vole. Nekad se omiljena boja može zadržati tjedan ili mjesec i tada treba obratiti pozornost na to koja je boja dugo prisutna kao omiljena ili kao ona koju dijete ne voli. To se može protumačiti kroz djetetove osobine, ali nerijetko i fizički ili emotivni problem. Nikad ne treba utjecati na izbor omiljene boje jer tako nećemo dobiti pravi odgovor i razumijevanje djetetova unutarnjeg svijeta. Djeca su kreativna i spontana - samo im treba ponuditi bojice i papir i boje će nam otkriti ne samo  emocije i misli, one upozoravaju na to i kakav odnos dijete ima prema svojoj okolini, roditeljima i prijateljima.

Omiljene boje koje dijete bira na prvom i drugom mjestu predstavljaju crte njegove osobnosti koje trenutačno razvija, a boje koje su na posljednjem i pretposljednjem mjestu su osobine koje odbija i ne želi razviti, pa mu je tu potrebno malo pomoći. Boje poput crvene, narančaste i žute na prvome mjestu govore o otvorenoj i slobodnoj osobnosti.

Ako dijete bira plavu, zelenu, indigo ili ljubičastu na prvome mjestu, onda to govori da ima više pasivnu, introvertiranu osobnost. Ako dijete bira jednu toplu i jednu hladnu boju kako omiljenu, to pokazuje da je njegova osobnost u ravnoteži.

Budući da se djeca svakodnevno razvijaju i rastu, tako i njihova omiljena boja može biti različita svakoga dana, što nam pokazuje koje su crte osobnosti tog dana izražene. To također govori i o tome kako se dijete osjeća u okružju određenih ljudi i prostoru u kojem boravi - to može biti škola, vrtić ili kuća, ali i majka, otac, učiteljica…

Djeca najlakše uče ako uključe više osjetila odjednom. Kromoterapija tj. terapija bojama uključuje sva njihova osjetila. Miris je jako važan, a svaki miris ima vibraciju određene boje. Kada se boja i miris povežu, imaju mnogo jači utjecaj na pamćenje određenih stvari iz dječjeg okružja.

http://www.roditelji.hr/vrtic/crtez-puno-govori-o-djetetu-naucite-ga-desifrirati/

 

 

 

Logopedski kutak

Nova školska godina je tu...

Nastojanja da djeca novu, svježu, tek raspakiranu školsku godinu ''odrade'' kvalitetno ponekad izgledaju ovako: 

prozivanje, strašenje, uvjetovanje, naređivanje... postaju sastavni dijelovi ''motivacijskog'' govora roditelja. 

Umjesto toga, zajedno s djetetom napravite strategiju učenja i izvršavanja školskih obaveza u obliku društvene igre

Pročitajte više na: https://klokanica.24sata.hr/skolarci/skola/plan-za-uspjesnu-skolsku-godinu-u-3-koraka-3312 

 

Logopedski kutak

          RODITELJIMA BUDUĆIH PRVAŠIĆA!

KAKO BI DOBILI ŠTO VIŠE INFORMACIJA VEZANIH ZA PRIPREMU DJETETA ZA POLAZAK U ŠKOLU,

PREPORUČAM POGLEDATI DATOTEKE ISPOD PRILOŽENE U KOJIMA SU NAVEDENE I OBJAŠNJENE VAŽNE VJEŠTINE ZA USPJEH BUDUĆIH ĐAKA!

 

KONTAKT


LOGO ŠKOLE


Glazbeni odjel

  


Upisi u SREDNJU

 

 

 


Termini -informacije

Termini individualnih razgovora učitelja s roditeljima su u tabeli u privitku.


Trajanje satova


Užina za sve

PROJEKT LORI

Projekt „Regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području“, - LORI


PROJEKT LORA

Kalendar
« Svibanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


 

 


Užina za sve

Priloženi dokumenti:
Sazetak projekta Uzina za sve 1.pdf


Projekti prehrane

Užina za sve III.

Užina za sve 4.

Raspored sati

 

 

 


Žurni poziv 112

         


EU


Projekt e - Škole

Kućni red škole


Korisni linkovi




preskoči na navigaciju