2024-06-10 09:51:19 Istraživanje o slobodnom vremenu i korištenju elektroničkih medije učenika 1. razreda Osnovne škole Ludbreg Cilj ovog istraživanja je bio istražiti kako učenici 1. razreda osnovne škole provode svoje slobodno vrijeme nakon škole te koliko koriste elektroničke medije u tom procesu. Pitanja su postavljena na način da omoguće učenicima i roditeljima da odgovore odgovorima na zaokruživanje, kako bi se dobili jasni i konkretni rezultati.
Pravila postupanja prilikom provođenja upitnika odnosila su se na sljedeće: poštovan je etički aspekt istraživanja, ispitanici su dobili upute o načinu popunjavanja mjernog instrumenta, objasnilo im se da će podaci dobiveni ovim istraživanjem biti korišteni isključivo u svrhu istraživanja, prethodno je zatražena suglasnost ravnatelja za sudjelovanje učenika i roditelja u istraživanju, objasnilo im se da je sudjelovanje u istraživanju dobrovoljno i anonimno. Upitnik je proveden online. U upitniku je sudjelovalo 69 učenika prvog razreda OŠ Ludbreg i njihovih roditelja. Upitnik: 2. Koliko vremena dnevno provode gledajući televiziju ili filmove? 3. Koliko često koriste računalo ili tablet za igre ili zabavu? 4. Koje elektroničke medije najviše koriste? 5. Da li preferiraju provoditi vrijeme vani ili unutar kuće koristeći elektroničke uređaje? 6. Kako se osjećaju nakon dužeg vremena provedenog pred ekranom? 7. Postavljaju li roditelji ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija?
Rezultati: 7. Ograničenja roditelja: Roditelji učenika (97,1%) izjavljuju da postavljaju ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija.
Zaključak: Na temelju navedenih podataka zaključujemo da većina učenika preferira provoditi slobodno vrijeme vani igrajući se s prijateljima, te da većina gleda televiziju ili filmove manje od 2 sata dnevno. Vidimo da You tube i video igre su najpopularniji oblici elektroničkih medija među učenicima, ali da ipak većina preferira provoditi vrijeme vani. Također, većina učenika se osjeća umorno i razdražljivo nakon dužeg vremena provedenog pred ekranom, što ukazuje na potrebu za ograničavanjem korištenja elektroničkih medija. Roditelji većine učenika izjavljuju da postavljaju ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija, što je važno za promicanje zdravih navika. Ovakva istraživanja mogu pomoći u razumijevanju navika i preferencija učenika 1. razreda te pružiti smjernice za daljnje istraživanje i razvoj programa koji podržavaju zdravu ravnotežu između aktivnosti na otvorenom i korištenja elektroničkih medija.
Dragica Miklošić, mag. prim. educ., učitelj savjetnik
|
Osnovna škola Ludbreg |