preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Novosti

Istraživanje o slobodnom vremenu i korištenju elektroničkih medije učenika 1. razreda Osnovne škole Ludbreg

Cilj ovog istraživanja je bio istražiti kako učenici 1. razreda osnovne škole provode svoje slobodno vrijeme nakon škole te koliko koriste elektroničke medije u tom procesu.

Pitanja su postavljena na način da omoguće učenicima i roditeljima da odgovore odgovorima na zaokruživanje, kako bi se dobili jasni i konkretni rezultati.


Istraživanje je provedeno putem anonimnog upitnika koji su učenici 1. razreda popunjavali uz pomoć svojih roditelja. Upitnik je sadržavao sedam pitanja koja su se odnosila na njihovo slobodno vrijeme i korištenje elektroničkih medija.

Pravila postupanja prilikom provođenja upitnika odnosila su se na sljedeće: poštovan je etički aspekt istraživanja, ispitanici su dobili upute o načinu popunjavanja mjernog instrumenta, objasnilo im se da će podaci dobiveni ovim istraživanjem biti korišteni isključivo u svrhu istraživanja, prethodno je zatražena suglasnost ravnatelja za sudjelovanje učenika i roditelja u istraživanju, objasnilo im se da je sudjelovanje u istraživanju dobrovoljno i anonimno. Upitnik je proveden online.

U upitniku je sudjelovalo 69 učenika prvog razreda OŠ Ludbreg i njihovih roditelja.

Upitnik:

1. Kako učenici najčešće provodite svoje slobodno vrijeme nakon škole?
a) Vani se igraju s prijateljima
b) Gledaju televiziju ili filmove
c) Koriste računalo ili tablet za igre ili zabavu
d) Čitaju knjige ili crtaju
e) Drugo: __________

2. Koliko vremena dnevno provode gledajući televiziju ili filmove?
a) Manje od 1 sat
b) 1-2 sata
c) 2-3 sata
d) Više od 3 sata
e) Ne gledam televiziju ili filmove

3. Koliko često koriste računalo ili tablet za igre ili zabavu?
a) Svaki dan
b) Ne svaki dan, ali često
c) Ponekad
d) Rijetko
e) Nikad

4. Koje elektroničke medije najviše koriste?
a) Društvene mreže
b) Video igre
c) YouTube
d) Ostalo: __________
e) Ne koristi elektroničke medije

5. Da li preferiraju provoditi vrijeme vani ili unutar kuće koristeći elektroničke uređaje?
a) Vani
b) Unutar kuće s elektroničkim uređajima
c) Podjednako vani i unutar kuće
d) Ne znam

6. Kako se osjećaju nakon dužeg vremena provedenog pred ekranom?
a) Sretno i zabavljeno
b) Umorno i razdražljivo
c) Ne primjećujem razliku
d) Drugo: __________
e) Ne znam

7. Postavljaju li roditelji ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija?
a) Da, postavljaju stroga ograničenja
b) Da, ali su ograničenja fleksibilna
c) Ne postavljaju ograničenja
d) Ne znam

 

Rezultati:
1. Provođenje slobodnog vremena: Većina učenika (59%) najčešće provodi svoje slobodno vrijeme vani igrajući se s prijateljima.
2. Korištenje televizije ili filmova: 84, 06% učenika gleda televiziju ili filmove manje od 2 sata dnevno.
3. Korištenje računala ili tableta: Samo 28,99% koristi računalo ili tablet svaki dan za igre ili zabavu.
4. Preferirani elektronički mediji: You tube (59,42%) i video igre (30,43%) najpopularniji su oblik elektroničkih medija među učenicima.
5. Preferiranje provođenja  vremena vani ili unutar kuće koristeći elektroničke medije: Većina učenika preferira provoditi vrijeme vani (43,48%), a podjednako vani i unutar kuće (28.99%).
6. Osjećaji nakon vremena pred ekranom: Većina učenika (57,97%) se osjeća umorno i razdražljivo nakon dužeg vremena provedenog pred ekranom, dok ih se sretno i zabavljeno osjeća njih malo (0.07%)

 7. Ograničenja roditelja: Roditelji učenika (97,1%)  izjavljuju da postavljaju ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija.

 

 

Zaključak:

Na temelju navedenih podataka zaključujemo da većina učenika preferira provoditi slobodno vrijeme vani igrajući se s prijateljima, te da većina gleda televiziju ili filmove manje od 2 sata dnevno. Vidimo da You tube i video igre su najpopularniji oblici elektroničkih medija među učenicima, ali da ipak većina preferira provoditi vrijeme vani. Također, većina učenika se osjeća umorno i razdražljivo nakon dužeg vremena provedenog pred ekranom, što ukazuje na potrebu za ograničavanjem korištenja elektroničkih medija. Roditelji većine učenika izjavljuju da postavljaju ograničenja u vezi s korištenjem elektroničkih medija, što je važno za promicanje zdravih navika.

Ovakva istraživanja mogu pomoći u razumijevanju navika i preferencija učenika 1. razreda te pružiti smjernice za daljnje istraživanje i razvoj programa koji podržavaju zdravu ravnotežu između aktivnosti na otvorenom i korištenja elektroničkih medija.

 

                                                  Dragica Miklošić, mag. prim. educ., učitelj savjetnik

 

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Kami Othman   datum: 10. 6. 2024.

KONTAKT


LOGO ŠKOLE


Glazbeni odjel

  


Upisi u SREDNJU

 

 

 


Termini -informacije

Termini individualnih razgovora učitelja s roditeljima su u tabeli u privitku.


Trajanje satova


Užina za sve

PROJEKT LORI

Projekt „Regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području“, - LORI


PROJEKT LORA

Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


 

 


Užina za sve

Priloženi dokumenti:
Sazetak projekta Uzina za sve 1.pdf


Projekti prehrane

Užina za sve III.

Užina za sve 4.

Raspored sati

 

 

 


Žurni poziv 112

         


EU


Projekt e - Škole

Kućni red škole


Korisni linkovi




preskoči na navigaciju