preskoči na sadržaj
logoped

CRTEŽ MNOGO GOVORI O DJETETU

Djeca se izražavaju bojama dugina spektra. U prvoj godini života razlikuju crnu i bijelu, da bi ubrzo počeli primjećivati i crvenu boju. Predškolska djeca reagiraju na crvenu, plavu i žutu, a oko šeste godine počinju raspoznavati i narančastu, zelenu i ljubičastu. Kako se dijete razvija i raste, bira i omiljenu boju iz dugina spektra. Izbor omiljene boje otkriva nam osobnost djeteta, njegovo fizičko, emotivno i mentalno stanje te duhovni razvoj.

Nacrtaj mi…

Djeca se izražavaju bojama mnogo lakše nego riječima jer rječnik još nije dovoljno razvijen, kao ni sposobnost verbaliziranja misli i osjećaja. Kako djeca rastu i razvijaju se, svakodnevno se može mijenjati boja koju najviše vole. Nekad se omiljena boja može zadržati tjedan ili mjesec i tada treba obratiti pozornost na to koja je boja dugo prisutna kao omiljena ili kao ona koju dijete ne voli. To se može protumačiti kroz djetetove osobine, ali nerijetko i fizički ili emotivni problem. Nikad ne treba utjecati na izbor omiljene boje jer tako nećemo dobiti pravi odgovor i razumijevanje djetetova unutarnjeg svijeta. Djeca su kreativna i spontana - samo im treba ponuditi bojice i papir i boje će nam otkriti ne samo  emocije i misli, one upozoravaju na to i kakav odnos dijete ima prema svojoj okolini, roditeljima i prijateljima.

Omiljene boje koje dijete bira na prvom i drugom mjestu predstavljaju crte njegove osobnosti koje trenutačno razvija, a boje koje su na posljednjem i pretposljednjem mjestu su osobine koje odbija i ne želi razviti, pa mu je tu potrebno malo pomoći. Boje poput crvene, narančaste i žute na prvome mjestu govore o otvorenoj i slobodnoj osobnosti.

Ako dijete bira plavu, zelenu, indigo ili ljubičastu na prvome mjestu, onda to govori da ima više pasivnu, introvertiranu osobnost. Ako dijete bira jednu toplu i jednu hladnu boju kako omiljenu, to pokazuje da je njegova osobnost u ravnoteži.

Budući da se djeca svakodnevno razvijaju i rastu, tako i njihova omiljena boja može biti različita svakoga dana, što nam pokazuje koje su crte osobnosti tog dana izražene. To također govori i o tome kako se dijete osjeća u okružju određenih ljudi i prostoru u kojem boravi - to može biti škola, vrtić ili kuća, ali i majka, otac, učiteljica…

Djeca najlakše uče ako uključe više osjetila odjednom. Kromoterapija tj. terapija bojama uključuje sva njihova osjetila. Miris je jako važan, a svaki miris ima vibraciju određene boje. Kada se boja i miris povežu, imaju mnogo jači utjecaj na pamćenje određenih stvari iz dječjeg okružja.

http://www.roditelji.hr/vrtic/crtez-puno-govori-o-djetetu-naucite-ga-desifrirati/

 

 

 

logoped

Nova školska godina je tu...

Nastojanja da djeca novu, svježu, tek raspakiranu školsku godinu ''odrade'' kvalitetno ponekad izgledaju ovako: 

prozivanje, strašenje, uvjetovanje, naređivanje... postaju sastavni dijelovi ''motivacijskog'' govora roditelja. 

Umjesto toga, zajedno s djetetom napravite strategiju učenja i izvršavanja školskih obaveza u obliku društvene igre

Pročitajte više na: https://klokanica.24sata.hr/skolarci/skola/plan-za-uspjesnu-skolsku-godinu-u-3-koraka-3312 

 

Logopedski kutak

          RODITELJIMA BUDUĆIH PRVAŠIĆA!

KAKO BI DOBILI ŠTO VIŠE INFORMACIJA VEZANIH ZA PRIPREMU DJETETA ZA POLAZAK U ŠKOLU,

PREPORUČAM POGLEDATI DATOTEKE ISPOD PRILOŽENE U KOJIMA SU NAVEDENE I OBJAŠNJENE VAŽNE VJEŠTINE ZA USPJEH BUDUĆIH ĐAKA!

 

KONTAKT


LOGO ŠKOLE


 


 


OKVIRNI VREMENIK PISANIH PROVJERA

Raspored zvona

 


Raspored sati

 

 

Priloženi dokumenti:
raspored1.jpg
raspored1.pdf


Žurni poziv 112

         


EU


Projekt e - Škole

Kutak za učenike

Kućni red škole


Oglasna ploča

Forum

Korisni linkovi

CERT
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Net-sigurnost
Lista linkova je prazna




preskoči na navigaciju