Dana 2. travnja 2021. godine obilježavao se Međunarodni dan dječje knjige, a ujedno i osmi rođendan nacionalne kampanje za poticanje čitanja naglas djeci od rođenja Čitaj mi.
Međunarodni dan dječje knjige (eng. International Children`s Book Day-ICBD) obilježava se svake godine počevši od 1967. god. kako bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hanaa Christiana Andersena- 2. travnja.
Kampanja Čitaj mi pokrenuta je baš 2. travnja 2013. god. kako bi potaknula roditelje i druge odrasle osobe da započnu s čitanjem djeci već od rođenja. Na taj način čitanje postaje dijelom svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece te se stvara posebna emocionalna veza između djeteta i osobe koja mu čita.
Povodom navedenog Međunarodnog dana dječje knjige Omoguru tim pripremio je kratke priče za djecu od 2. do 5. razreda. Priče su napravljene u OmoType fontu kako bi na taj način bile lakše za čitanje djeci s disleksijom i teškoćama čitanja. Taj isti font posljednjih nekoliko mjeseci intenzovno koristi i logopedinja u svakodnevnom radu s učenicima u školi.
Roditelji, kolege učitelji, ovim putem pozivam Vas da preuzmete priložene priče i čitate ih s djecom i učenicima. Isto tako prilažem i dokument vezan za kampanju Čitaj mi kako biste se informirali i o tome.
Čitanje nakon prvog razreda
Tijekom prvog razreda učenici su, između ostaloga, učili slova i učili su čitati. Neki su učenici s lakoćom i brzo naučili čitati, a nekima je u tome potrebna pomoć logopeda, ali i roditelja kod kuće. Čitanje je vještina koju je potrebno vježbati kako bi se usavršila stoga je izuzetno važno da učenici što više i to svakodnevno čitaju kako bi u čitanju bili bolji-a to znači brzi i točni. Učenici u tome još uvijek trebaju podršku i pomoć roditelja. Za sve roditelje i učitelje u priloženom dokumentu slijede upute o tome kako s učenicima vježbati čitanje kod kuće.
Početkom mjeseca ožujka, točnije 6.3., obilježavao se Europski dan logopedije. Tim povodom, u danima koji su prethodili Europskom danu logopedije, stručna suradnica logopedinja OŠ Ludbreg je s učenicima koji su uključeni u logopedski tretman provela kratke aktivnosti koje su se odnosile na razgovor o tome tko je logoped, znaju li oni tko je logoped u OŠ Ludbreg, što logoped radi te što učenici rade kod logopeda i sl. Nakon razgovora, učenici su na komadić papira trebali napisati odgovor na postavljeno pitanje koji su onda postavili na željeno mjesto na zid uz vrata logopedskog ureda u školi. Na taj su način, iz učeničke perspektive, njihovi prijatelji koji nisu uključeni u logopedski tretman, ali i njihovi učitelji mogli saznati što se zapravo radi kod logopeda. U nastavku slijedi nekoliko fotografija o tome.
Povodom Svjetskog dana čitanja naglas koji se ove godine održavao 5.2. potrebno je skrenuti pažnju svima nama na važnost te aktivnost. Iz teksta koji slijedi vidljivo je koliko dobrih i pozitivnih stvari čitanje naglas razvija kod djece. Tekst je preuzet sa web stranice citajmi.info. Na spomenutoj web stranici navedene su i neke ideje te opisane činjenice o vremenu i trajanju čitanja u obitelji. Roditelji, čitajte djeci od njihove najranije dobi. Neka to bude vaša zajednička svakodnevna aktivnost.
Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:
CRTEŽ MNOGO GOVORI O DJETETU
Djeca se izražavaju bojama dugina spektra. U prvoj godini života razlikuju crnu i bijelu, da bi ubrzo počeli primjećivati i crvenu boju. Predškolska djeca reagiraju na crvenu, plavu i žutu, a oko šeste godine počinju raspoznavati i narančastu, zelenu i ljubičastu. Kako se dijete razvija i raste, bira i omiljenu boju iz dugina spektra. Izbor omiljene boje otkriva nam osobnost djeteta, njegovo fizičko, emotivno i mentalno stanje te duhovni razvoj.
Nacrtaj mi…
Djeca se izražavaju bojama mnogo lakše nego riječima jer rječnik još nije dovoljno razvijen, kao ni sposobnost verbaliziranja misli i osjećaja. Kako djeca rastu i razvijaju se, svakodnevno se može mijenjati boja koju najviše vole. Nekad se omiljena boja može zadržati tjedan ili mjesec i tada treba obratiti pozornost na to koja je boja dugo prisutna kao omiljena ili kao ona koju dijete ne voli. To se može protumačiti kroz djetetove osobine, ali nerijetko i fizički ili emotivni problem. Nikad ne treba utjecati na izbor omiljene boje jer tako nećemo dobiti pravi odgovor i razumijevanje djetetova unutarnjeg svijeta. Djeca su kreativna i spontana - samo im treba ponuditi bojice i papir i boje će nam otkriti ne samo emocije i misli, one upozoravaju na to i kakav odnos dijete ima prema svojoj okolini, roditeljima i prijateljima.
Omiljene boje koje dijete bira na prvom i drugom mjestu predstavljaju crte njegove osobnosti koje trenutačno razvija, a boje koje su na posljednjem i pretposljednjem mjestu su osobine koje odbija i ne želi razviti, pa mu je tu potrebno malo pomoći. Boje poput crvene, narančaste i žute na prvome mjestu govore o otvorenoj i slobodnoj osobnosti.
Ako dijete bira plavu, zelenu, indigo ili ljubičastu na prvome mjestu, onda to govori da ima više pasivnu, introvertiranu osobnost. Ako dijete bira jednu toplu i jednu hladnu boju kako omiljenu, to pokazuje da je njegova osobnost u ravnoteži.
Djeca najlakše uče ako uključe više osjetila odjednom. Kromoterapija tj. terapija bojama uključuje sva njihova osjetila. Miris je jako važan, a svaki miris ima vibraciju određene boje. Kada se boja i miris povežu, imaju mnogo jači utjecaj na pamćenje određenih stvari iz dječjeg okružja.
http://www.roditelji.hr/vrtic/crtez-puno-govori-o-djetetu-naucite-ga-desifrirati/
Nova školska godina je tu...
Nastojanja da djeca novu, svježu, tek raspakiranu školsku godinu ''odrade'' kvalitetno ponekad izgledaju ovako:
prozivanje, strašenje, uvjetovanje, naređivanje... postaju sastavni dijelovi ''motivacijskog'' govora roditelja.
Umjesto toga, zajedno s djetetom napravite strategiju učenja i izvršavanja školskih obaveza u obliku društvene igre
Pročitajte više na: https://klokanica.24sata.hr/skolarci/skola/plan-za-uspjesnu-skolsku-godinu-u-3-koraka-3312
Drage učenice i učenici, poštovani roditelji,
Na početku nove školske i nastavne godine sa svojim radom počinju i Centri izvrsnosti. U cilju informiranja o programima i radionicama koji se izvode u Centrima izvrsnosti, pripremljena je brošura s najvažnijim informacijama .U školskoj godini 2024./2025. upisi učenika u Centre izvrsnosti Varaždinske županije odvijat će se elektronički, putem prijavnog obrasca kojeg možete pronaći u brošuri u privitku ili na mrežnoj stranici Centra izvrsnosti. Online prijave za Centre izvrsnosti traju od 10. do 20. rujna 2024. godine, a link na obrazac će od 10. rujna biti dostupan i na mrežnim stranicama: www.civz.hr.
Testiranja učenika provodit će se u razdoblju od 28. rujna do 5. listopada 2024. godine, a o točnom mjestu i vremenu testiranja prijavljeni učenici primit će obavijest od voditelja Centra.
Početak rada u Centrima izvrsnosti je 12. listopada 2024. godine.
Također, i ove godine održat će se Dan otvorenih vrata Centara izvrsnosti Varaždinske županije – to 14. rujna 2024. godine u vremenu od 9:00 do 12:00 sati. Popis svih centara i njihovih sjedišta naveden je u priloženoj brošuri.
« Veljača 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Zaštita i prava djece |
• MUP-Ministarstvo unu... |
• Plavi telefon-prva l... |
• UNICEF |
• Zaštita djece na NET-u |
• Služba za socijalnu ... |
• Pravobranitelj za dj... |
programi |
Dnevni tisak i zabava |